راهنمای شستشوی لیبل لباس

لباس هایی که همه افراد تهیه میکنند از یک نوع جنس نیست و معمولا دارای پارچه ها با جنس های متفاوت است.  نگهداری از هر یک از پارچه ها متفاوت است و برای اینکه بتوانید عمر مفید لباستان را بالا ببرید باید به نوع پارچه دقت کنی. شاید برای بسیار یاز شما دوستان اتفاق افتاده باشد که لباسی که به تازگی خریداری کردید بعد از یک با اتو کشی یا حتی شستشو خراب شده و دیگر رنگ و روی اولیه را ندارد. در بسیاری از موارد تصور میکنید جنس پارچه مرغوب نبوده. اما باید بدانید در بیشتر مواقع شما با لباس رفتار اشتباه داشتید و اگر آن را متناسب با جنسش اتو میکردید این اتفاق ناگوار نمی افتاد.  اگر شما نیز به دنبال راه حل هستید و نمی خواهید لباسهایتان خراب شوند ما در تا پایان مقاله همراهی کنید.

فروشگاه پارچه اصفهان

سوالات بسیاری درباره این موضوع پیش می آید که ما قصد داریم در این مطلب به تعدادی از آنها پاسخ دهیم. به طور مثال اینکه چگونه جنس پارچه را تشخیص دهیم؟ دمای مربوط به نوع پارچه را از کجا بدانیم؟ نحوه اتوکشی را چگونه آموزش ببینیم؟ و بسیاری سوالات و مشکلات دیگر هستند که نمیتوان به همه آنها اشاره کرد. اما برای پاسخ به سوال ها تنها یک راه حل وجود دارد. وجود لبیل راهنما متصل به لباس پاسخ تمام سوالات شما را میدهد. اما اینکه این علائم را چطور متوجه شوید در این جا برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

معنی علائم لیبل لباس:

شاید بسیاری از شما تا به حال به این لیبل توجه نکرده باشید اما باید بدانید این لیبل با علائمی خاص و بین الملی طراحی شده است که با مطالعه آن میتوان متوجه شد لباس را در چه دمای آب قرار دهیم. نحوه اتو کشی و یا حتی استفاده از چه نوع مواد شوینده مجاز است.

 

علامت شستشو

این علامت به طور کلی به معنای شستشو می باشد که حال با یک سری نقاط یا طرح های دیگه این شستشو تفسیر میشود. مثلا اگه یک نقطه وسط آن باشد به معنای آب 30 درجه است ، دو نقطه 40 درجه ، سه نقطه 50 درجه و…. اگر علامت یک دست داخل آن باشد به معنای شستشوی با دست است و اگر هم این علامت با ضربدر باشد به معنای این است که لباس را نشوید و تنها با خشکشویی آن را تمیز کنید.

سفید کننده

این علامت نشان میدهد که میتوانید لباس را با مواد شویدنده سفید کننده بشویید. ولی اگر روی آن علامت ضربدر بود یعنی استفاده از آن مجاز نیست.

 

اتو زدن لباس

این علامت به معنی اتو کرده است که البته شکل آن شبیه به اتوهای قدیمی است . نقاطی که روی این اتو کشیده میشود نشان دهنده میزان حرارت و درجه اتو میباشد اگر یک نقطه بود به معنی استفاده از حرارت پایین است اگر دو نقطه بود درجه متوسط و اگر سه نقطه بود به معنی استفاده از حداکثر درجه حرارت اتو میباشد.

خشک کردن لباس

خشک کردن نیز یکی از مراحل مهم در نگهداری از لباس است .به طور کلی این علامت نشان میدهد که لباس باید به صورت طبیعی و روی بند خشک شود. اگر تنها یک خط افقی در داخل آن قرار گیرد به معنی این است که لباس را به حالت خوابیده پهن کنید و آن را از بند آویزان نکنید.

پارچه فروشی خیابان ابن سینا اصفهان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پارچه ها ما در مقالات بعدی همراهی کنید از اینکه تا پابان با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *