ست رنگ ها برای لباس(قسمت اول)

گاهی اوقات ست کردن رنگ لباس می تواند تبدیل به دغدغه ای ذهنی برای ما شود. مثلا اینکه برای پیراهن سبز مان چه رنگ شلواری انتخاب کنیم یا با دامن آبی مان چه رنگ بلوزی بپوشیم برای این کار یک سری قوانین قطعی وجود دارد که می‌گویند کدام رنگها در کنار یکدیگر بهتر به نظر میرسند. البته وقتی که این قوانین را دانستید می توانید آنها را بشکنیم ولی دانستن این قوانین خالی از لطف نیست بیایید با هم ببینیم ست کردن رنگ لباس ها چگونه است.

پارچه فروشی خیابان ابن سینا اصفهان

 چگونه باکلاس باشیم چند نکته برای شیک بودن

  •  رنگ را بشناسیم
  •  از رنگ ها استفاده کنید

چرخه رنگ ها

چرخه رنگ می تواند به شما بگوید کدام رنگ ها ترکیب بهتری می سازند ترکیب خاصی از رنگهای موجود در این چرخه که به چشم انسان ترکیب خوبی می آیند هارمونی (هماهنگی) رنگ ها نامیده می شوند. رنگ های اصلی قرمز آبی و زرد هستند و ترکیب این رنگ ها رنگ های ثانویه را می سازند.رنگهای ترکیبی (مرتبه سوم ) نیز از ترکیب رنگهای اصلی با رنگهای ثانویه به وجود می آید.

در این چرخه بعضی رنگ ها گرم و برخی سرد هستند رنگ های گرم ؛رنگ های قرمز نارنجی و زرد هستند و رنگ های سرد به آبی و سبز و بنفش گرایش دارند.

مشکی ،سفید ،خاکستری رنگ های خنثی هستند و می توانند در ست کردن لباس ها بسیار موثر باشند.

 

ترکیب رنگ ها

با اضافه کردن رنگ سفید به رنگ ها ملایم تر و روشن تر می شوند که اصطلاحاً به این حالت ته رنگ می گویند در مقابل با افزودن رنگ سیاه  رنگ ها تیره تر و سیر تر می شوند و به این حالت سایه رنگ می‌گویند و در نهایت هم تن رنگ که با افزودن  رنگ خاکستری ایجاد می شود. برای ست کردن لباس باید توجه داشت که ته رنگ ،سایه و تن رنگ را با همدیگر ترکیب خوبی بسازند.

برای مطالعه ادامه مطلب لینک ست رنگ ها برای لباس را کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *